Tuesday, October 21, 2008

WEB QUEST- интегрирани содржини - информатика и математика

Оддeление _6 Предвидено време_1 час_, Содржина_ Аритметичка средина и Ранг на податоци, Тема: Работа со податоци, Предмет: Математика, Наставник: Славица Карбева

            Нашата македонската кошаркарска репрезентација обезбеди место на завршницата на ЕП во Полска 2009 година како победник во својата група и овој успех на македонските кошаркари може со право да влезе во современата историја на македонскиот спорт.

 Имено, за првпат во историјата на самостојна Македонија (на репрезентативен кошаркарски план се натпреваруваме од 1993 година), нашата репрезентација завршува на 1 место во групата на крајот на едни елитни европски квалификации. Покрај тоа, нашите кошаркари, се првата машка сениорска репрезентација, во кој било спорт, која по вторпат ќе настапи на едно ЕП.

Македонија е победник во групата B, но колкави се нашите шанси со победниците од другите групи?
Дали можат нашите Стефанов, Илиевски, Гечевски да им се спротивстават?

Дознајте и како може да добиете оригинален дрес на кошаркарската репрезентација на Македонија.
ЗАДАЧИ

  1. Пресметајте ја  просечната вредност на висината на играчите од  победничките екипи од сите четири групи поодделно, на тој начин што ќе ги соберете висините на сите играчи од екипата и ќе ги поделите со вкупниот број на играчи чии висини се земени. Добиената вредност означете ја со аритметичка средина;
  2. Пресметајте го просечниот број на погодоци (аритметичката средина) во квалификационите натпревари за секоја од победничките екипи во својата група;
  3. Пресметајте ја  разликата помеѓу највисокиот и најнискиот играч во секоја од победничките репрезентации и означете ја со ранг;
  4. Претставете ги добиените резултати графички со столбест дијаграм;
  5. Врз основа на извршените пресметки и нивна споредба искажете ги вашите ставови за шансите на нашата екипа.
РЕСУРСИ






ПРОЦЕС


  1. Дознајте од дадените табели со резултати, освен Македонија, која е победник во групата B , кои се победниците од групите A,C и  D?
  2. Пресметките направете ги во Calc со помош на функциите Просек, Mинимум и Максимум, кои може да се извадат од менито Инсерт од Листата на функции.
  3. При пресметките на аритметичката средина, земете ги во предвид играчите означени со броевите од 4 до 15.
  4. Просечниот број на погодоци лоцирајте го од добиените резултати од шесте одиграни натпревари во групата во делот -Team Schedule;
  5. Откако ќе ги направите потребните пресметки,  графички претставете ги на компјутерот на наставникот, споредете ги  и прокоментирајте ги;
  6. Како резултат на успешно завршената работа од наставникот ќе добиете линк, преку кој  ќе се информирате за можноста да добиете оригинален дрес на кошаркарската репрезентација на Македонија.
ЗАКЛУЧОК

-          Преку овој WebQuest ќе се оспособите да идентификувате податоци од табела, да одредувате аритметичка средина и ранг на податоци и истите да ги претставувате графички преку столбест дијаграм. Притоа ќе можете да ги искористите можностите на Calc за да ја дадете прогнозата за нашата екипа.


Оддeление _5_  Предвидено време__1 час_ Содржина_ Прости и сложени броеви
Тема: Природни броеви, Предмет: Математика, Наставник: Славица Карбева
           
  Пред извесно време еден ученик на часот по математика ме праша кои биле тие ПРОСТИ БРОЕВИ,  што ги сретнал во некоја задача. Меѓутоа пред да успеам да му одговорам, друг ученик му се изнасмеа со зборовите: Де бре, простите броеви да не ги знаеш?

Кога го прашав -  А кој се простите  броеви?

Ми одговори како од пушка: па се знае 1,2,3,4 5,6,7,8 и 9.
Ајде да откриеме дали тој бил во право и дали со право му се изнасмеал на својот соученик или пак сите ние треба да му се изнасмееме нему?

ЗАДАЧИ
  1. Во празен работен лист во Calc внесете ги природните броеви од 1 до 100, по десет во ред;
  2. Обојте ги со жолто сите полиња во кои се наоѓаат броевите што се деливи со 2 (започнувајќи од 4) и обојте ги со портокалово сите полиња во кои се наоѓаат броевите што се деливи со 3 (започнувајќи од 6);
  3. Продолжете со боење на следниот начин: со црвено сите полиња во кои се наоѓаат броевите што се деливи со 5 (започнувајќи од 10); со сино сите полиња во кои се наоѓаат броевите што се деливи со 7 (започнувајќи од 14); и со зелено сите полиња во кои се наоѓаат бровите што се деливи со 11 (започнувајќи од 22);
  4. Броевите кои ќе ви останат необоени препишете ги настрана и означете ги како прости броеви, а сите броевите во обоените полиња ќе ги нарекуваме сложени броеви. Која е разликата помеѓу простите и сложените броеви?
  5. Избери еден од сложените броеви и запиши го како производ само од прости броеви;
  6. Истата постапка запиши ја во тетратката т.ш. десно од бројот ќе поставиш вертикална црта и делителите ќе ги запишуваш десно од цртата, а количникот што се добива лево од неа
( види во учебникот) се додека не дојдеш до 1.
  1. И конечно, утврдете дали нашиот ученик бил во право?

РЕСУРСИ



учебник по математика за 5 одделение
ПРОЦЕС

  1. Броевите внесете ги редоследно;
  2. Можете да ја искористете ја можноста на Calc автоматски да внесува податоци со влечење;
  3. За одредување на броевите кои се деливи со некој број, можете да се користите со нивно последователно броење и означување;
  4. Изведете заклучок дали вашите резултати се совпаѓаат со искажувањето на ученикот и истиот пратете го заедно со работниот лист на nastavnik@gmail.com

ЗАКЛУЧОК
-          По завршените задачи ќе умеете да ги разликувате простите од сложените броеви и ќе ја научите постапка за одредување на простите броеви и разложување на природен број на прости множители. Ќе го користите програмот Calc за полесно да ги воочите вашите заклучоци и да одговорите на поставеното прашање.


No comments: