МАТЕМАТИКА ЗА 6 ОДД.


На кој начин е зададено множеството A={x /xN и 5
За множеството A велиме дека е подмножество на множеството B ако:
Множеството што нема ниту еден елемент се вика:
 Ако  A = {5, 7, 9}  и  B = {2, 4, 6, 8}, тогаш А ∩  B е множеството:
Ако  A = {а, б, в, г, д}  и  B = {в, а, г}, тогаш А B е: 
Кој од дадените броеви е елемент на множеството  M={x/xN и 9   ?             
 a) 9       b) 11         v)  10        g)12
Кое од дадените множества е подмножество на множеството A={x/xN и8≤x<13 nbsp="" span="">
 a) {8,9,10}       b) {9,11,13}    v) {10,11,12,13}    g) {13}       
Ако даден елемент припаѓа кон едно множество, припадноста се означува со симболот:,   
 Кое од следниве множества ја претставува разликата B\А на множествата A= {1, 2, 3,d} и B = {c, d, e, f}?   
 a) {1,2,3}  b) {1,2,d}  v) {c,e,d,f}    g) {c,e,f}       
Кое од следниве множества ја претставува разликата А\B на множествата A= {1, 2, 3, 4} и B = {c, d, e, f}?  
a) {1,2,3}  b) {1,2,3,4}  v) {c,e,d,f}    g) {c,e,f}       
 A ∩ B  на множествата A = {6, 8, 10}  и  B = {3, 4, 5, 6, 7, 8} претставува множеството:
Кој од следниве броеви е елемент на множеството M={x/xN и 5
a) 4       b) 11         v)  5        g)12
Кое од следните множества е подмножество на множеството  A={x/xN и30≤x<39 nbsp="" span="">    
  a) {30,39}       b) {29,30}    v) {32,34,38}    g) {40}    
 Кое од следниве множества ја претставува разликата А\B на множествата  A = {m, a, t, e, i, k} и B = {h, e, m, i, j, a}?
a) { t, k }  b) { t, e, i, k }  v) {h,e,m,i}    g) {h,e,m}       
Пресек на множествата A = {m, a, t, e, i, k} и B = {h, e, m, i, j, a} претставува множеството:
Декартов производ  на множествата A = {m, n} и  B = {a, b} е:
Кое од следните множества е еднакво со множеството   D={x/xN и x<8 nbsp="" span="">
a) {1,2,3,4,5,6,7…}    b) {1,2,3,4,5,6,7,8}      v) {1,2,3,4,5,6,7}     g) {8}    
Кое од следниве множества ја претставува разликата B\А на множествата A = {a, b, c, d} и B = {c, d, e, f}? 
a) {a,b}       b) {c,d,e,f}    v) {c,d}    g) {e,f}    
Пресекот на множествата A = {2, 4, 6, 8, 10}  и  B = {1, 2, 3, 4, 5} е множеството:
 Кое од следниве множества ја претставува разликата А\B на множествата   A = {a, b, c, d} и B = {c, d, e, f}?
a) {a,b}       b) {c,d,e,f}    v) {c,d}    g) {e,f}    
Кое од следните множества е подмножество на множеството A={x│xN и 3≤x<10 nbsp="" span="">  
  a) {8,9,10}       b) {9,11,13}    v) {3,4,5,6}    g) {13}       
 Кој од следниве броеви НЕ Е елемент на множеството M={x/xN и 9
 a) 9       b) 11         v)  10        g)12
На кој начин е зададено множеството A = {1, 3, 5, 7, 9}?,  
Множествата што имаат еднаков број елементи се викаат:
Декартовиот производ  на множествата A = {1, 2} и  B = {a, b} е множеството:
Парот (a, b) во кој точно се знае кој елемент е прв, а кој елемент е втор се вика:
Кој од следниве броеви НЕ Е елемент на множеството  M={x/xN и 8
a) 9       b) 8         v)  10        g)13
Декартов производ на множествата A = {a, b} и B = {1, 2} е:  ,    
На кој начин е зададено множеството В = {2, 4, 6, 8}?


6 одделение
Тема – Мерење и Работа со податоци

1.   Кој од дадените начини не е начин за прибирање на податоци?
2.   Во училиштето учат 1200 ученици, а за едно истражување Миле одлучил да праша 100 ученици. Што претставува бројот 100?
3.   Столбест дијаграм е начин на претставување на податоци со користење на:
4.   Што претставуваат термините: столбест, сликовен и секторски?
5.   Сликовен дијаграм е начин на претставување на податоци со користење на:

6.   Збирот на два или повеќе броеви поделен со бројот на собироци се нарекува:
7.   Аритметичката средина на броевите 13 и 23 е:
8.   Аритметичката средина на броевите 12, 9 и 15 е:
9.   Аритметичката средина на броевите 12, 18 и 6 е:
10.   Аритметичката средина на броевите 26, 31 и 12 е:
11.   Аритметичката средина на броевите 27, 32 и 13 е:
12.   Аритметичката средина на броевите 24, 36 и 12 е:
13.   Колку изнесува аритметичката средина на броевите 13, 15 и 23?

14.                Момир има 20 години, Раде има 16 години, а Муса има 18 години. Колку изнесува просечната возраст од нивните години?
15.                Асија набрала 15 kg јаболка, Перо набрал 35 kg јаболка, а Мите 40 kg јаболка. Јаболката ги ставиле на едно купче и решиле да си поделат подеднакво. По колку kg јаболка ќе земе секој од нив?
16.   Јана изела 5 ќебапчиња, Јасна изела 7 ќебапчиња, а Аднан изел 9 ќебапчиња. Колку ќебапчиња просечно изело едно  дете?
17.   Павле има 12 години, Агим има 16 години, а Миле има 20 години. Годините на Јана се колку аритметичката средина од возраста на Павле, Агим и Миле. Колку години има Јана?


18.   Аритметичка средина на три броја е 14. Ако првиот број е 11, а вториот број е 12, тогаш третиот број е:
19.      Аритметичка средина од 15 податоци е 12. Кој број е збир на податоците?
20. Бројот 57 е аритметичка средина на броевите:




https://docs.google.com/forms/d/1eBJTcW95-ymDXXkZ_BjZh0RHrnDeZMoyxfSj9fsT1QQ/viewform?usp=send_form



ПОДГОТВИТЕЛНИ ЗАДАЧИ ЗА ПИСМЕНА ПРОВЕРКА ЗА
ТЕМА БР. 4 МЕРЕЊЕ
Поголема мерна единица за должина од метарот е:
 Колку милиметри има во 1 метар?
 Основна мерна единица за течност е:
 Основна мерна единица за време е:
Кој од дадените броеви е повеќеимен број?
Поголема мерна единица за маса од kg е t. Во 1 t (тон) има:
Павле изел 26 dag  јагоди. Колку грама се тоа?
Колку dm (дециметри) има во 1 mm?
Колку l (литри) има во  1 kl (килолитар)?
Колку часови има во 2 седмици?
Колку минути има во 4 часа?
Колку секунди има во 2 часа?
Повеќеимениот број 1 h 30 min претворен во минути е:
Бројот 1 h 10 min претворен во секунди е:
Повеќеимениот број 2 dm 5 cm претворен во центиметри е:
Повеќеимениот број 3 m 4 cm претворен во центиметри е:
Бројот 2 kg 2 dag е еднаков на бројот:
Бројот 5 kg 50 dag е еднаков на бројот:
  Колку изнесува апсолутната температура на која водата мрзне?
 Кој од дадените чекори на решавање ќе употребиш за да пресметаш  4,25 dm – 31,4 cm?
Цената на 2 m штоф е 460 денари. Колку денари треба да се плати за 10 m штоф?
Бројот  2 m 7 dm 6 cm претворен во едноимен број (во cm) е:
Цената на 1 kg мелено месо е 320 денари. Колку чинат 250 g од месото?
Една летва има должина  2 m 7 dm 4 cm, а друга 3 m 2 cm. Колкава е вкупната должина на двете летви?
За еден ред ограда потребна е жица со должина  2 m 4 dm 3 cm. Колку метри жица се потребни за 3 реда ограда?
За два реда ограда потребна е жица со должина  20 m 8 dm 9 cm. Колку метри жица се потребни за 4 реда ограда?
Возот според возниот ред стигнува во 12 h 30 min. Ако доцни 1 h 20 min, во колку часот ќе стигне?
Бројот  5 m 2 dm 9 cm  претворен во метри е:
Кој од наведените парови именувани броеви е од ист вид?
  6 m и 4 m2;
  25 kg 5 hg и 3 t;
  6
 l и 4 kg;
  10 C и  320 25’

 
Колку пати е поголема секоја мерна единица за должина од непосредно помалата единица?
Именуваниот број 5,374 m претворен во mm е:
Колку метри има во 2 m 3 dm 5 cm?
Колку часови има во 3 дена?
Претворени во денови и часови 147 часа изнесуваат:
Цената на една блуза е 1300 денари. Колку денари треба да се платат за три блузи со истата цена?
Повеќеимениот број 3m 2cm претворен во едноимен број (без децимали) е:
Повеќеимениот број 4 kg 2 dag 1 g претворен во едноимен број (без децимали) е:
Колку изнесува разликата 5,623 kg – 323 g?
 Колку литри има во 4 dal  2 l  9 dl?
 Колку изнесува разликата 8 dm – 31,5 cm?
Количникот од збирот на 12 броеви и бројот 12 е:
Кој од дадените чекори на решавање ќе употребиш за да пресметаш 6,25 dm – 61,4 cm?
Цената на 1 m штоф е 120 денари. Колку денари треба да се плати за 3 m штоф?
 Коj од броевите 2 m, 6 km, 46 m и 6 kg се истоимени броеви?
Колку метри има во 1 cm?
Филип изел 17 dag  јаболка. Колку грама јаболка изел Филип?
Подреди ги по големина мерните единици 1 dm, 1 m, 1km, 1 cm почнувајќи од најголемата.
 Колку прави определуваат 5 колинеарни точки и 1 точка што не е колинеарна со нив?
Основна мерна единица за должина е:
Цената на 1 kg месо е 240 денари. Колку чинат 250 g од месото?
Бројот  4 m 8 dm 3 cm  претворен во едноимен број (во cm) е:
Цената на 1 m штоф е 240 денари. Колку денари треба да се плати за 3 m штоф?
Именуваниот број што е запишан со еден неименуван број и една мерна единица уште се вика:
Основна мерна единица за маса е:




ПРОДОЛЖИТЕЛНА НАСТАВА ПО МАТЕМАТИКА
утврдување на знаењата од 6 то одделение

1. МНОЖЕСТВА


      1. Множеството А={ x/x e парен број од третата десетка} може да се запише табеларно на следниот начин:

      • 2. Дадени се множествата A={ 1,2,3} , B={ 2,3} и C={1,4}
      • за нив важи :
      • - унија  CUB={ 1,2,3,4}
      • - В e подмножество од множеството А 
      • -разлика A/B={1}

      3. За множествата А и В декартовиот призвод се пресметува на следниот начин 
       АхВ={ (1,2), (1,4), (3,2), (3,4)}. 
      Тогаш елементите на множеството А се првите броеви во заградите 
      A={ 1,3} а елементите на В вторите броеви во заградите  B={2,4}.

      4. Ако е дадено дека АUB={1,2,3,4,5,6} и AПВ={1,2,3} и бB=3, определи ги множествата А и В?
      тогаш 


      5. Ако е дадено множеството М={ *, $}. Декартовиот квадрат на множеството М е :
       МхМ={ (*,*), ($,$), (*,$), ($,*)}

      6. Колку двоелементни различни подмножества можат да се запишат за множеството С={ 10,20,30,40 }?


      7. E={ x/x е цифра со која е запишан бројот 210012}
      бE - ОЗНАЧУВА БРОЈ НА различни ЕЛЕМЕНТИ НА МНОЖЕСТВОТО Е: 


    8. ПАРНОСТ, НЕПАРНОСТ И ПРЕТХОДНОК, СЛЕДБЕНИК


    9. Најголемиот трицифрен број што може да се запише со цифрите 2, 3 и 0 е   320 ,
    а најмалиот трицфрен број што може да се запише со цифрите 2, 3 и 0 е   203.

    10. во бројот 67081, на позиција Единици Илјади стои цифрата:




    11. Дистрибутивниот закон на множењето во однос на одземањето СЕ ЗАПИШУВА како:



    12. Изврши ги дадените операции: 23+16. 31-72:9
    внимавај на предност на операциите, прво множи и дели , па дури потоа собирај и одземај

    • 23+496- 8=  519-8=511

    13. Кој број треба да стои на местото на * во изразот      * . 10 + 13=113



    14. При делењето на бројот 182 со 4 се добива количник 45 и остаток 2?

    • ТОА КРАТКО СЕ ЗАПИШУВА НА СЛЕДНИОТ НАЧИН:

    15. Колку е остокот при делењето на 211 со 5?

    ЗА ДА БИДЕ ДЕЛИВ БРОЈОТ СО 5 ТРЕБА ДА ЗАВРШУВА НА 0 ИЛИ 5.
    ОВОЈ БРОЈ ЗАВРШУВА НА 1. ОД О ДО ЕДЕН ИМА ЕДЕН , ЗНАЧИ ОСТАТОКОТ ЌЕ БИДЕ 1. 

    16. Следните тврдења СЕ точни:


    17. Следниве броеви Се деливи со 2

    • 101, 2345, 13, 15

    18. Следниве броеви Се деливи со 5

    • 35,105,70,230,25
    • следниве броеви не се деливи со 5:
    • 13,16,23,256

    19. Следните броеви Се деливи со 3

    • 111,  333,  121
    • Следните броеви не Се деливи со 3
    • 20, 110, 220, 340

    20. За еден број биде делив со 4 мора двоцифрениот завршеток да му биде делив со 4:
    такви броеви се : 

    •  328, 16, 124...
СЕГА МОЖЕ ДА ПРИСТАПИТЕ КОН РЕШАВАЊЕ НА ТЕСТОТ БРОЈ 1 
ОД ПРВО ДО 20 ПРАШАЊЕ!


ПРИЈАТНА РАБОТА.
















Ова е тестот за четвртото програмско подрачје за 6 одд, НО за да го решиш успешно ќе мораш претходно да ги разгледаш убаво задачите што се објаснети под него.  

Дури потоа обиди се да го решиш, потпиши се на почетокот со име и презиме и испрати го со притискање на копчето  Submit, потоа очекувај одговор на почетната страна колку поени си освоил.




ВОЛУМЕН НА КВАДАР И КОЦКА

1. Пресметај го волуменот на квадар со димензии:   7m, 5 m  и  4m ?


a,  b   и   c  се трите основни раба на квадарот, каде 

 a - e должина на квадарот
 b - e висина на квадарот
 c - e ширина на квадарот

V = a . b . c
V = 7cm. 5cm. 4 cm
V= 140 cm3

ВАЖНО :
- Волуменот на овој квадар се изразува во cm3  ( сантиметри кубни), затоа што сите три раба се изразени во  cm.
-Ако должините на рабовите беа изразени во dm ( дециметри, т.е. а=7dm, b=5 dm, c=4 dm) , тогаш  резултатот за волуменот ќе беше изразен во dm3 ( дециметри кубни) т.е.
 V= 140 dm3 .

-Ако должините на рабовите беа изразени во m ( метри, т.е. а=7m, b=5m, c=4 m) , тогаш  резултатот за волуменот ќе беше изразен во m3 ( метри кубни) т.е.
 V= 140 m3 .

Во задачите често пати трите зададени раба се зададени во различни единици мерки како на пример во оваа задача:

2. Пресметај го волуменот на квадар со димензии:   
6cm,  1dm  и  30mm ?



 





Ако решаваме како претходно 

V = a . b . c
V= 6cm . 1dm  . 30mm
V=180  ???? - во што ќе го изразиме резултатот ? во cm3?  во dm3?  или во mm3?
НА  ОВОЈ НАЧИН НИКОГАШ НЕМА ДА ДОБИЕМЕ ТОЧЕН РЕЗУЛТАТ.
СЕ ДОДЕКА РАБОВИТЕ НИ СЕ ИЗРАЗЕНИ ВО РАЗЛИЧНИ ЕДИНИЦИ МЕРКИ, РЕЗУЛТАТОТ НЕМА ДА БИДЕ ТОЧЕН.

ЗАТОА ЗА  ДА ЈА РЕШИМЕ ТОЧНО ЗАДАЧАТА ПОТРЕБНО Е  ДА  ГИ ПРЕТВОРИМЕ СИТЕ ДОЛЖИНИ ВО ИСТА ЕДИНИЦА МЕРКА. НА ПРИМЕР ЕВЕ ВО   cm :


a = 6cm
1dm = 1 . 10 = 10 cm 
30mm= 30 : 10 = 3 cm

Значи   со 

a = 6cm
10 cm 
3 cm , оваа втора задача може да се реши точно исто како и првата и резултатот ќе и биде иарзазен во cm3 . 

3. Пресметај го волуменот на коцка со раб  6cm? 
















УПАТСТВО:
Задачата се решава на истиот начин како и претходните 2 , само што тука наместо b и c  сите рабови се a:

V= a. a. a
V= 6 cm .6cm. 6cm
V= 36 . 6 cm3
V= 216  cm3 .

3. Колку литри вода е потребно за да се наполни базен  со димензии 80cm,  50dm  и  10m? 

За да се добие резултат изразен во литри потребно е сите димензии да се претворат во dm, т.е. 







Сега  
V = a . b . c
V = 8 dm. 50dm. 100dm
V= 40 . 100 dm3
V=4 000 dm3
V= 4 000 l ( литри)




ПРЕСМЕТУВАЊЕ НА ПЛОШТИНА 


1. Една  нива има форма на правоаголник со димензии 12 m  и  16 метри. Колку површина зафаќа оваа нива или колку изнесува нејзината плоштина?


  




=  a  .  b
P = 12m . 16 m 
P = 192 m2 

-Плоштината во оваа задача е изразена во m2 ( метри квадратни).
Ако димензиите беа изразени во cm ,  таа ќе беше изразена во cm2.
Ако беа изразени во m, таа ќе беше изразена во m2.

-Ако пак димензиите беа изразени во различни единици мерки, напочеток ќе требаше да се сведат на иста единица мерка па дури потоа да се пресмета плоштината.


 ЕДИНИЦИ МЕРКИ ЗА ДОЛЖИНА    m, dm, cm, mm ...

ОСНОВНО

1m = 100 cm                                                                   (   1m = 100 cm                  1dm = 10 cm
1 dm = 10 cm                                                                      1 m = 10 dm                   1 dm = 100 mm
1 cm = 10 mm                                                                     1 m = 1000 mm    )          

1. ЗАДАЧА:      2 dm = ?  cm

1 dm има 10cm , затоа ќе множиме со 10

2 dm = 2 . 10 cm = 20 cm.



ЕДИНИЦИ МЕРКИ ЗА ПЛОШТИНА  m2, dm2, cm2, mm2 ..

ОСНОВНО

1m2 = 100 cm  . 100 cm = 10000 cm2
1 dm 2= 10 cm . 10 cm = 100 cm2
1 cm 2 = 10 mm .  10 mm = 100 mm2



2. ЗАДАЧА:      3 dm2 = ?  cm 2

1 dm има 10cm
1 dm2 има 10. 10cm  = 100cm2 ,    затоа ќе множиме со 100

3 dm2 = 3 . 100cm2 = 300cm2.




ЕДИНИЦИ МЕРКИ ЗА ВОЛУМЕН  m3, dm3, cm3, mm3 ..

ОСНОВНО


1m3 = 100 cm .100 cm . 100 cm. = 1000000 cm 3 
1 dm3= 10 cm . 10 cm . 10 cm = 1000 cm 3
1 cm3= 10 mm . 10 mm . 10 mm = 1000 mm3 




3. ЗАДАЧА:      4 dm = ?  cm3

1 dm има 10cm
1 dm3 има 10. 10 . 10 cm  = 1000cm3 ,    затоа ќе множиме со 1000

4 dm3 = 4 . 1000cm3 = 4000cm3.

НЕИМЕНУВАНИ БРОЕВИ 

4;  12;  100;  0 ;   2,34;  45


ЕДНОИМЕНИ БРОЕВИ

3m  ,  4 dl,   34 cm,   3s,   23 min, ..


ПОВЕЌЕИМЕНИ БРОЕВИ

2m  23 dm  12 cm 

33kg  12 g  23 mg

12h  45 min  23 s

СОБИРАЊЕ НА ПОВЕЌЕИМЕНИ БРОЕВИ 















ПРЕТВОРАЊЕ НА ПОВЕЌЕИМЕН  ВО ЕДНОИМЕН БРОЈ 























ПРЕТВОРАЊЕ НА ЕДНОИМЕН  ВО ПОВЕЌЕИМЕН БРОЈ 

2345mm = 2000 mm +300 mm+ 40 mm + 5 mm= 
             2 .1000mm +3 .100mm + 4.10 mm + 5 mm = 
             2 . 1m        + 3 .1 dm      + 4 . 1cm  + 5 mm=
                2m  +           3dm  +       4 cm      + 5 mm =   2m  3dm  4 cm 5 mm















__________________________
ДЕЛИВОСТ НА ПРИРОДНИ БРОЕВИ 

ОПРЕДЕЛУВАЊЕ НА  НАЈГОЛЕМ ЗАЕДНИЧКИ ДЕЛИТЕЛ

http://www.emathforall.com/wiki/RecnikT/NZD


ОПРЕДЕЛУВАЊЕ НА  НАЈМАЛ ЗАЕДНИЧКИ СОДРЖАТЕЛ

http://www.emathforall.com/wiki/RecnikT/NZS



ВЕЖБА 1:  
1.     Множеството делители на бројот  35  е   D35=  { 
δ  D35 =    

2.     Заокружи ги броевите кои се деливи со  2: 
34       65      132         876          19          111          87        90        7651        1000        23456       45      78833

3.     Заокружи ги броевите кои се деливи со  5: 
30       65      132         876          190          5554          80        290        765        1000        23456       45      178833

4.     Заокружи ги броевите кои се деливи со   10 : 
344      10      132         87          30          111          87        90        7651        1000        23456       45      78833

5.     Заокружи ги броевите кои се деливи со  3: 
333       65      132         806          27          111          87        90        7251        1000        23006       45      21133

6.     Заокружи ги броевите кои се деливи со  9: 
81       65      36         176          19          111          87        90        7011        1000        2006       45      11133

7.     Заокружи ги броевите кои се деливи со  4: 
16       36      132         808          19          111          828        41        7651        100        23456       45      78833

8.     Заокружи ги само простите броеви во низата :
1, 2, 3, 4 , 5 ,  6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16,          ....        95,96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103

ВЕЖБА 2: 
Заокружи ја буквата пред точното тврдење:



       а.       Бројот 345 е делив со 2
b.      Бројот 450 е делив со 5
c.       Бројот 5680 е делив со 10
d.      Бројот  3 е делител на бројот 134
e.      Бројот  9 е делител на бројот 801
f.        Бројот 4 е делител на бројот 34512
g.      Бројот  1 е прост
h.      Бројот  30  е сложен
i.        Бројот  2 има само еден делител, тоа е самиот тој број 2.
j.        Делители на бројот 14 се  { 1,2,3,7,14) 



-          Допиши ја последната цифра на бројот 45_ , за бројот да биде делив со  3

-          Допиши ја последната цифра на бројот 45_ , за бројот да биде делив со  5

ВЕЖБА 3: 


D12=  { 1, 2, 3, 4, 6, 12}

Бројот 1 е ДЕЛИТЕЛ на бројот 12.         
Бројот 12 е СОДРЖАТЕЛ на бројот 1.

Бројот  2  е  ДЕЛИТЕЛ  на бројот  12.    
Бројот 12 е СОДРЖАТЕЛ на бројот 2.

Бројот  3  е  ДЕЛИТЕЛ  на бројот  12.    
Бројот 12 е СОДРЖАТЕЛ на бројот 3.

Бројот  4  е  ДЕЛИТЕЛ  на бројот  12.    
Бројот 12 е СОДРЖАТЕЛ на бројот 4.

Бројот  6  е  ДЕЛИТЕЛ  на бројот  12.    
Бројот 12 е СОДРЖАТЕЛ на бројот 6.

Бројот  2  е  ДЕЛИТЕЛ  на бројот  12.   
Бројот 12 е СОДРЖАТЕЛ на бројот12.

Броевите 1, 2, 3, 4, 6 и  12 се делители на бројот 12.
Не постојат други природни делители на бројот 12.


     Бројот  12 е содржател на броевите 1,2,3,4,6 и 12. 
     Не постојат други природни броеви чиј содржател е бројот 12. 











No comments: